مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 آذر 1396 ساعت 13:252017-12-01سياسي

علامه طباطبایی؛ بزرگترین احیاگر روایات شیعه


گردهمایی استادان موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) شامگاه 9 آذر در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار و در آن تاکید شد: علامه طباطبایی؛ - بزرگترین احیاگر روایات شیعه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی، قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در این مراسم گفت: برخی تصور می کنند علامه طباطبایی در تفسیر المیزان به روایات کم توجهی داشته است.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: بنده معتقدم ایشان برخلاف این تصور یکی از بزرگترین احیاگران احادیث شیعه به خصوص روایات تفسیری بوده اند و در المیزان نزدیک به 30 بحث روایی در هر مجلد دارند که در میان تفاسیر شیعه بی نظیر است.

وی با بیان اینکه نقش علامه طباطبایی در استفاده از روایات و نشان دادن راه های ایجاد موافقت روایات با قرآن بی نظیر است تصریح کرد: ایشان نه تنها در استفاده از روایات شیعه بلکه در بهره گیری از روایات اهل سنت نیز تحقیقات فراوانی آن هم با امکانات و محرومیتهای آن دوره داشته است.

رجبی تاکید کرد: علامه طباطبایی بر خلاف تصور نادرست برخی افراد نه تنها نسبت به روایات بی مهری نداشت بلکه با برخورد با روایات جعلی و اسراییلی ها، احیاگر روایات بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علامه طباطبایی؛ بزرگترین احیاگر روایات شیعه

علامه طباطبایی؛ بزرگترین احیاگر روایات شیعه