مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آذر 1396 ساعت 13:352017-11-27سياسي

کتابخانه های ملی، پلی میان فرهنگهای مختلف


رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در نشست روسای کتابخانه های عضو اکو، کتابخانه های ملی را پلی میان فرهنگهای مختلف عنوان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا بر اساس خبر رسیده از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، چهارمین نشست روسای کتابخانه های عضو اکو با پیام رییس جمهوری تاجیکستان که توسط عبدالجبار رحمان زاده دستیار رییس جمهور خوانده شد آغاز شد.

اشرف بروجردی رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران که به نمایندگی از ایران در این نشست شرکت کرده است طی سخنانی در این نشست گفت: تعامل بین فرهنگی و ارتباطات علمی در قالب اکو کمکی است به دانش افزایی و توسعه علم و معرفت، زیرا کشورهای حوزه اکو از اشتراکات فرهنگی و معنوی فراوانی برخوردارند که در تاریخی چندهزارساله ریشه دارد.

او همچنین تاکید کرد: اجماع دیدگاه های کشورهای عضو اکو فرصتی را فراهم می آورد که به دیگران یادآوری کنیم که تقدس دین در حفظ کرامت انسان است و کرامت انسان در حفظ حرمت و حریم انسانی است.

این همان امر مقدسی است که در باور آحاد مردم می تواند جوانه بزند و به بالندگی برسد و به همراه خود رشد و شکوفایی اندیشه و دانش بشری را ایجاد کند.

قطعا نشر کتاب و کتابخانه در شکل دهی به این امر می تواند موثر باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتابخانه های ملی، پلی میان فرهنگهای مختلف

کتابخانه های ملی، پلی میان فرهنگهای مختلف