مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1396 ساعت 14:102017-11-25بين الملل

فاجعه ساخت دست بشر یمن پایانی را پیش رو نمی بیند


«رومیان باستان از سرزمین یمن با نام "عربیا فلیکس" به معنی "عربستان شاد" یاد می کردند؛ کشوری که از نعمت حاصلخیزی، جلگه های پرآب و بندرگاه های پررونق برخوردار بود و تاجران در جستجوی کندر، - رومیان باستان از سرزمین یمن با نام "عربیا فلیکس" به معنی "عربستان شاد" یاد می کردند؛ کشوری که از نعمت حاصلخیزی، جلگه های پرآب و بندرگاه های پررونق برخوردار بود و تاجران در جستجوی کندر، عنبر و سایر کالاهای باارزش دوران باستان به آن می آمدند.

اما اکنون یمن کاملا از شادی دور است.

این کشور در پی جنگ داخلی چندین ساله و مداخله ای به رهبری عربستان در سال 2015 که جان هزاران تن از غیرنظامیان را در حملات هوایی بی وقفه گرفته، ویران شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی با عنوان "فاجعه ساخت دست بشر یمن پایانی ندارد"، به قلم "ایشان تارور" نوشته است: فروپاشی زیرساخت های این کشور فقیر، کانونی از بحران را به وجود آورده؛ از عدم وجود آب سالم در شماری از شهرها گرفته، تا تخریب دارایی های بسیاری از مردم یمن که ملزومات معیشتی خود را در جنگ از دست داده اند.

ادامه محاصره بندرگاه های یمن خطر وخیم تر شدن ناامنی غذایی را به دنبال دارد؛ بحرانی که 17 میلیون یمنی (نزدیک به دو سوم جمعیت این کشور) با آن روبه رو هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاجعه ساخت دست بشر یمن پایانی را پیش رو نمی بیند

فاجعه ساخت دست بشر یمن پایانی را پیش رو نمی بیند