مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1396 ساعت 13:452017-11-25بين الملل

اندیمشک و طولانی ترین بمباران هوایی عراق


یکی از بزرگ ترین حملات هوایی در طی سال های جنگ عراق علیه ایران، بمباران شهرستان اندیمشک در 4 آذر 1365 بود.

در این روز نقاط مسکونی، نظامی و صنعتی شهرستان در چند نوبت مورد تهاجم هوایی نیروهای عراقی قرار گرفتند - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، 54 فروند هواپیمای دشمن بعثی روز چهارم آذرماه سال 1365 شهر اندیمشک را برای مدت یک ساعت و 45 دقیقه، آماج بمباران هوایی قرار دادند، در این حادثه که طولانی ترین بمباران هوایی یک شهر غیر نظامی در تاریخ جنگ های بعد از جنگ جهانی دوم بود، 300 تن شهید و بیش از 700 تن مجروح شدند.

به همین مناسبت روایت ها از چگونگی بمباران اندیمشک و تبعات آن را می توان در 10 مورد اشاره کرد: 1- انهدام خط راه آهن که بعنوان حلقه اتصال جبهه های جنوب و میانی با مرکز کشور بوده و نقطه ثقل این خط، ایستگاه راه آهن اندیمشک.

2- انهدام مخازن نفت بمنظور ضربه زدن به مرکز اقتصادی و تولید روزانه نفت و اخلال در سوخت رسانی و قطع پشتیبانی امدادی خودروها و یا حداقل به تأخیر انداختن امر حمل و نقل به جبهه های جنوب.

3- قطع ارتباط زمینی جبهه های جنوب بویژه در امر پشتیبانی با توجه به حلقه اتصال اندیمشک با سه استان خوزستان، لرستان و ایلام.

4- تهدید جدی پایگاه چهارم شکاری و یا حداقل سنجش میزان آمادگی این پایگاه مهم و حیاتی که در جاده دزفول – اندیمشک واقع شده و براساس تقسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اندیمشک و طولانی ترین بمباران هوایی عراق

اندیمشک و طولانی ترین بمباران هوایی عراق