مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1396 ساعت 11:252017-11-25اجتماعي

نیروبری در مدارس خراسان شمالی بسیار بالا است


مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از نیروبری بالا در مدارس استان خبر داد.

- براتعلی حاتمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با توجه به پراکندگی روستاها و وجود مناطق مرزی و صعب العبور نیرو بری در آموزش و پرورش استان نسبت به دیگر استان های کشور بسیار بالا است.

وی ادامه داد: در گاهی مواقع به دلیل مسائل فرهنگی و یا همان فقر فرهنگی و اشتغال فرزندان در نوبت پس از مدرسه برای والدین سبب می شود تا نیرو بری در مدارس استان افزایش یابد زیرا والدین از تحصیل فرزندان خود در خوابگاه های شبانه روزی و یا مدارس روستاهای هم جوار ممانعت می کنند.

وی با اشاره به وجود هفت هزار و 500 دانش آموز در خوابگاه های شبانه روزی استان، عنوان کرد: با توجه به اینکه برپایی کلاس های درس در برخی از روستاها مشکل است، بنابراین می توانیم از ظرفیت خوابگاه ها استفاده کنیم و دانش آموزان در خوابگاه ها نام نویسی کنند، اما خانواده های آنان راضی نمی شوند.

وی ی با تاکید بر اینکه باید یا تجمیع مدارس در برخی از مناطق روستایی در نیروی انسانی صرفه جویی کنیم، یادآور شد: خوابگاه های مدارس شبانه روزی استان ظرفیت پذیرش بیش از 13 هزار نفر را دارد.

حاتمی با بیان اینکه در پراکندگی روستایی خراسان شمالی دارای رتبه سوم کشوری است، افزود: همین موضوع سبب شده تراکم افزایش یابد و نیروبر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیروبری در مدارس خراسان شمالی بسیار بالا است

نیروبری در مدارس خراسان شمالی بسیار بالا است