مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1396 ساعت 10:352017-11-25اقتصادي

نظر انجمن داروسازان ایران درباره تغییر قیمت دارو در کشور


شیوه قیمت گذاری دارو باید مورد بازبینی کلی قرار گیرد و بازار دارویی به سمت واقعی شدن قیمت ها و تقویت پوشش بیمه ای داروهای گرانقیمت پیش برود.

- دبیر انجمن داروسازان ایران گفت: شیوه قیمت گذاری دارو باید مورد بازبینی کلی قرار گیرد و بازار دارویی به سمت واقعی شدن قیمت ها و تقویت پوشش بیمه ای داروهای گرانقیمت پیش برود.

مهدی سجادی در گفت وگو با ایسنا درباره افزایش سه درصدی قیمت داروها اظهار کرد: تغییر قیمت داروها شامل داروهای تولید داخل و وارداتی، موضوعی است که هم راستا با نرخ تورم کشور صورت می گیرد و رویکرد رییس سازمان غذا و دارو در این خصوص که تاکید کرده بودند قیمت دارو افزایشی نداشته، بلکه متناسب با نرخ تورم تغییر کرده است کاملا صحیح و منطبق بر مرجعیت علمی است.

وی ادامه داد: بر اساس نرخ تورم هزینه نهاده های تولید مانند مواد اولیه، نیروی انسانی، ابزار تولید و غیره در کشور تغییر کرده است و هیچکس نمی تواند منکر این واقعیت باشد چون هم آماررسمی کشور از این واقعیت حکایت می کند و هم تجربیات روزانه افراد جامعه این موضوع را تایید می کند.

سجادی اضافه کرد: وقتی هزینه شرکت های تولیدکننده افزایش پیدا کرده است، این شرکتها برای بقای فرایند تولید چاره ای به جز اصلاح قیمت تولیدات خود ندارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظر انجمن داروسازان ایران درباره تغییر قیمت دارو در کشور

نظر انجمن داروسازان ایران درباره تغییر قیمت دارو در کشور