مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1396 ساعت 09:412017-11-25سياسي

وزیر فرهنگ تاجیکستان اعلام کرد وجود بیش از 3 هزار اثر تاریخی در تاجیکستان


وزیر فرهنگ تاجیکستان در دهمین نشست وزرای فرهنگ کشورهای عضو سازمان علوم، فرهنگ و آموزش اسلامی (آیسکو) در سودان آثار تاریخی و فرهنگی در این کشور را بیش از 3 هزار اثر عنوان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس" در دوشنبه، شمس الدین آرومبیک زاده وزیر فرهنگ تاجیکستان در دهمین اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای عضو سازمان علوم، فرهنگ و آموزش اسلامی در خارطوم پایتخت سودان، گفت: در تاجیکستان بیش از 3 هزار اثر تاریخی و فرهنگی موجود است.

آرومبیک زاده با بیان موضع مثبت تاجیکستان در برابر سازمان و اتحادیه های دینی در این کشور، افزود: در حال حاضر 97 درصد جمعیت تاجیکستان را مسلمانان تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: ارزش های ملی مردم تاجیک با ارزش های اسلامی سازگار بوده و همواره در یک مسیر قرار داشتند.

آرومبیک زاده در ادامه افزود: تاجیکستان دارای بیش از 3 هزار اثر تاریخی و فرهنگی است که بیشتر از 120 عدد آنها به اثرهای تاریخی و فرهنگی اسلامی متعلق می باشند، یعنی این تعداد اثرهای اسلامی را مقبره، مدارس و مساجد تشکیل می دهند.

وی تصریح کرد: مقبره حاجی مشهد دارای تاریخ یک هزار و 200 سال، مقبره محمد بشارا 900 سال، مقبره خواجه نقشران 800 سال، مسجد شاه خاموش 800 سال، مسجد دور- دور 300 سال، مقبره میر سید علی همدانی 700 سال و بازیافت کتاب قرآن در قلعه هلبوک از قرن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر فرهنگ تاجیکستان اعلام کرد وجود بیش از 3 هزار اثر تاریخی در تاجیکستان

وزیر فرهنگ تاجیکستان اعلام کرد وجود بیش از 3 هزار اثر تاریخی در تاجیکستان