مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1396 ساعت 05:052017-11-25ورزشي

پایان مناقشه فوتبالی ایران و عربستان در دست چه کشورهایی است؟


" عراق و سوریه دو کشوری که در این سال ها همواره مورد حمایت فوتبال ایران بودند، به دلایلی در رای گیری کمیته مسابقات AFC مبنی بر درخواست عربستان و امارات برای بازی نکردن در ایران و قطر غیبت داشتند.

با این حال این درخواست با مخالفت این کمیته همراه شد تا هیات رییسه AFC پاسخ نهایی را اعلام کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بعد از گذشت دو سال از مناقشه فوتبالی ایران و عربستان که منجر به برگزاری با رودرروی نمایندگان دو طرف در کشور ثالث شده بود، کمیته مسابقات AFC با درخواست جدید سعودی ها و اماراتی ها علیه ایران و قطر مخالفت کرد.

چند هفته قبل و با بدتر شدن رابطه عربستان و امارات با قطر، این دو کشور درخواست خود برابر به میدان نرفتن در ایران و قطر را ارائه کردند که بعد از دلایل متعددی مانند کاهش تعداد هواداران در منطقه غرب آسیا به نسبت شرق آسیا و عدم تمایل اسپانسرها به سرمایه گذاری در این منطقه که توسط مهدی تاج برای اعضای کمیته مسابقات تشریح شد، اعضا وارد رایزنی شدند.

بعد از رایزنی اعضای کمیته برگزاری مسابقات که در غیبت نمایندگان ایران، قطر، عربستان و امارات که در این پرونده ذی نفع بودند، اعضا وارد مرحله رای گیری شد.

کمیته مسابقات AFC متشکل از نمایندگان 17 کشور آسیاسی (قطر، چین، کره شمالی، استرالیا، ایران، عراق، ژاپن، کره جنوبی، کویت، مالزی، پاک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان مناقشه فوتبالی ایران و عربستان در دست چه کشورهایی است؟

پایان مناقشه فوتبالی ایران و عربستان در دست چه کشورهایی است؟