مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1396 ساعت 00:162017-11-24سياسي

نامه مشترک ایران، روسیه و ترکیه به دبیرکل سازمان ملل درباره مصوبات اجلاس سوچی


روسای جمهور روسیه، ایران و ترکیه با ارسال نامه مشترکی به دبیرکل و رییس شورای امنیت سازمان ملل و ارسال متن بیانیه مشترک روسای جمهور در سوچی خواستند که این متن بعنوان سند شورای امنیت منتشر شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی "، روسای جمهور روسیه ، ایران و ترکیه با ارسال نامه مشترکی به دبیر کل سازمان ملل متحد و رییس شورای امنیت و ارسال متن بیانیه مشترک روسای جمهور سه کشور در مورد سوریه که روز پنجشنبه در سوچی به تصویب رسید ، از وی درخواست کردند که این متن بعنوان سند شورای امنیت منتشر شود.

این نامه بصورت مشترک به امضای غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران، واسیلی نبنزیا سفیر و نماینده دائم روسیه و فریدون سینیرلیگلو سفیر و نماینده دائم ترکیه نزد سازمان ملل متحد رسیده است.

در این بیانیه که روز 22 نوامبر و در جریان دیدار سه جانبه روسای جمهور به تصویب رسید بر عزم سه کشور برای ادامه همکاریهای سه جانبه با هدف استقرار صلح و ثبات در سوریه تاکید شده است.

همچنین با اذعان بر نقش سازنده پروسه آستانه در ایجاد مناطق تنش زدایی و کاهش خشونتها، بر لزوم ادامه روند آستانه تاکید شده است.

روسای جمهور سه کشور همچنین ابراز امیدواری کرده اند که حل بحران سوریه از طریق همکاری بین ایران، روسیه و ترکیه تاثیر مثبتی بر وضعیت عمومی منطقه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامه مشترک ایران، روسیه و ترکیه به دبیرکل سازمان ملل درباره مصوبات اجلاس سوچی

نامه مشترک ایران، روسیه و ترکیه به دبیرکل سازمان ملل درباره مصوبات اجلاس سوچی