مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 آذر 1396 ساعت 17:552017-11-24اقتصادي

کاهش ارزش پول ملی ترسناک نیست!


از ابتدای سال 1392 که دولت یازدهم سر کار آمد تاکنون ارزش لیر تقریبا نصف شده است که این نشان می دهد ارزش پول ملی ترکیه به شدت پایین آمده است.

- - دولت ها در ایران پایین آمدن ارزش پول ملی را منفی می بینند در حالیکه امروز کشورهایی مثل چین و ترکیه با این اقدام صنعت گردشگری شان را رونق داده و صادرات شان را بهبود بخشیده اند.

این مطلب، بخشی از اظهار نظر نایب رییس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران درباره افزایش لجام گسیخته قیمت دلار و نگرانی بسیاری از کارشناسان در خصوص کاهش ارزش پول ملی، است.

احمد کیمیایی اسدی معتقد است: به طور کلی کشورها برای آنکه صادرات خود را توسعه دهند در بعضی از مواقع ارزش واحد پول ملی شان را کاهش می دهند.

او صحبت های خود را ادامه داد: این اتفاق منجر به این می شود که صادرات شان رونق بگیرد و بتوانند وضعیت تولید داخلی شان را ساماندهی کنند.

به عنوان نمونه کشورهای ترکیه و چین در مقاطعی ارزش پول ملی خود را با برنامه کاهش داده اند تا بتواند صادرات خود را در رقمی که مد نظر دارند نگه دارند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: متاسفانه در ایران این موضوع خیلی خوب جا نیفتاده است و کاهش ارزش پول ملی برای دولت ها نکته منفی محسوب می شود که فکر می کنند اگر این اتفاق بیفتد یک ضعف است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش ارزش پول ملی ترسناک نیست!

کاهش ارزش پول ملی ترسناک نیست!