مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 آذر 1396 ساعت 18:552017-11-23بين الملل

63 درصد از زنان افغان فاقد اسناد هویتی


" ربکا تاواریس، مسئول دفتر زنان سازمان ملل در امور افغانستان روز چهارشنبه 22 نوامبر در کابل اعلام کرد که 63 درصد از زنان افغان، فاقد اسناد هویتی هستند که این موضوع تاثیر منفی بر میزان مشارکت شهروندان این کشور در انتخابات دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازیورونیوز خانم تاواریس این خبر را در جریان نشست خبری نقش زنان در انتخابات اعلام کرد و از مقامات افغان و نهادهای قانونی خواست تا با حذف این موانع، شرایط لازم را برای حضور گسترده زنان در انتخابات فراهم کنند.

او همچنین از برگزارکنندگان انتخابات، سازمانهای مدنی و مدافعان حقوق بشر در این کشور خواست برای افزایش میزان مشارکت زنان در انتخابات وارد عمل شوند.

خانم تاواریس به محدودیتهای زنان افغان از نامزدی در انتخابات گرفته تا ثبت نام و شرکت در رای دهی ها و همچنین ضرورت افزایش نقش زنان در فعالیتهای امنیتی بویژه در پلیس ملی اشاره کرد و گفت: هدف سازمان ملل کمک به دولت افغان برای عملی کردن تعهداتش بطور کلی و همچنین تقویت نقش زنان در انتخابات بطور ویژه است.

زنان افغان در زندگی اجتماعی و سیاسی خود با چالش های زیادی مواجه هستند.

تادامیچی یاماموتو، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان نیز که در این نشست حضور داشت با اشاره به اهمیت نقش زنان در ایجاد و توسعه دموکراسی در هر کشوری تاکید کرد که سهم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

63 درصد از زنان افغان فاقد اسناد هویتی

63 درصد از زنان افغان فاقد اسناد هویتی