مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 آذر 1396 ساعت 09:052017-11-23اقتصادي

راه اندازی سامانه جامع رصد کارگاه ها در چهار استان


معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به راه اندازی سامانه جامع رصد کارگاه ها و مسوولان ایمنی، اعلام کرد: سامانه جامع در چهار استان کشور به صورت آزمایشی کلید می خورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، احمد مشیریان با بیان اینکه در سال گذشته متوسط حوادث کار منجر به فوت 76 مورد بوده که 40 درصد آن در بخش ساختمان و 36 درصد در بخش صنعت رخ داده است، اظهار کرد: 38 درصد علل وقوع حوادث کار بر اثر عدم نظارت بر کارگاه توسط کارفرمایان بوده و 24 درصد از حوادث به علت سهل انگاری، 17 درصد به علت نبود وسایل ایمنی و 11 درصد به علت نبود آموزش در کارگاه ها رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه 34 درصد حوادث در اثر سقوط و لغزش رخ می دهد، خاطرنشان کرد: 21 درصد حوادث در اثر گیر کردن بین اشیاء، 19 درصد در اثر نداشتن تجهیزات و 12 درصد در اثر سقوط اشیاء رخ داده است.

مشیریان با تأکید بر اینکه 59 درصد از حوادث کار در زمان های اضافه کاری و شیفت شب رخ می دهد، اضافه کرد: 75 درصد آسیب دیدگان حوادث کار متأهل و 25 درصد مجرد هستند و 97 درصد را مردان و 3 درصد را زنان تشکیل می دهند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: آمار نشان می دهد جای کار برای ایمنی زیاد است و با وجود 14 هزار مسئول ایمنی در کشور، این میزان کم بوده و باید به روزی برسیم که در هر کارگاه یک مسئول ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی سامانه جامع رصد کارگاه ها در چهار استان

راه اندازی سامانه جامع رصد کارگاه ها در چهار استان