مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1396 ساعت 19:562017-11-22سياسي

الجزایر سفیر عراق را اخراج کرد


دولت الجزایر بطور ناگهانی به ماموریت عبدالرحمن حامد الحسینی سفیر عراق در الجزیره پایان داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل "، سفیر عراق در الجزایر که حدود یک سال و نیم قبل از سوی دولت بغداد به این مقام دیپلماتیک منصوب شده بود، بعد از آنکه دوشنبه گذشته با یک مقام پارلمانی از مجلس نمایندگان الجزایر دیدار کرده بود، امروز با لغو استوار نامه سیاسی اش از سوی دولت الجزایر روبرو شد.

به نوشته العالم، این گزارش بدون اشاره به نام و ماهیت این نماینده مجلس الجزایر و محتوای دیدار او با سفیر عراق، از پایان ماموریت این سفیر خبر داد.

پایگاه خبری ارم نیوز گزارش داد که دولت الجزیره به بهانه اشتباهات دیپلماتیک سفیر عراق، قصور او در انجام وظایف قانونی سیاسی‎اش برای تحقق اهداف دیپلماتیک دو کشور و فعال کردن نقش عراق در یکی از بزرگترین کشورهای شمال آفریقا و جهان عرب ، با ادامه ماموریت او مخالفت کرد.

اما خبرگزاری روسی اسپوتنیک نیز امروز به نقل از برخی منابع رسانه ای الجزایری اعلام کرد که برکناری سفیر عراق در الجزیره با بحران دیپلماتیک بی صدا بین دو کشور یعنی بحران تبلیغ تشیع توسط این سفیر در الجزایر ارتباط دارد.

این گزارش افزود: این بحران پس از اقدام سال گذشته کنسولگری عراق در الجزیره برای اعطای تسهیلات ویژه برای صدور روادید برای الجزایری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الجزایر سفیر عراق را اخراج کرد

الجزایر سفیر عراق را اخراج کرد