مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1396 ساعت 19:552017-11-22بين الملل

بیانیه نشست سه جانبه سوچی منتشر شد


روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه با انتشار بیانیه ای بر عزم خود برای ادامه همکاری فعالانه در راستای برقراری صلح و ثبات در سوریه تأکید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این بیانیه آمده است: حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران، ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری فدراسیون روسیه و رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه در یک نشست سه جانبه که در تاریخ 22 نوامبر 2017 در سوچی برگزار شد، بر عزم خود برای ادامه همکاری فعالانه بین سه کشور به منظور برقراری صلح و ثبات در سوریه مطابق با آنچه در قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد در نظر گرفته شده است، تأکید کردند.

روحانی، پوتین و اردوغان از سطح هماهنگی سه جانبه کنونی جهت حفظ و تقویت رژیم آتش بس در سوریه که کشورهای ایران، روسیه و ترکیه ضامن آن هستند، ابراز رضایت کردند.

آنان تصریح کردند، متعاقب سال ها تلاش بین المللی برای شکست گروه های تروریستی تعیین شده توسط شورای امنیت سازمان ملل در سوریه، موفقیت های حاصل شده طی یازده ماه پس از شکل گیری رژیم آتش بس در 29 دسامبر 2016 باعث کمک به نابودی داعش، جبهه النصره و سایر سازمان های تروریستی تعیین شده توسط شورای امنیت سازمان ملل شده است.

ایشان همچنین توافق کردند، ایران، روسیه و ترکیه تا شکست نهایی این گروه ها به همکاری با یکدیگر ادامه دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه نشست سه جانبه سوچی منتشر شد

بیانیه نشست سه جانبه سوچی منتشر شد