مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1396 ساعت 15:552017-11-22سياسي

طرح پیشبرد تورین محاسباتی ملی باعث استفاده بهینه از منابع پردازشی کشور می­ شود


دبیر ستاد توسعه ICT و فضای مجازی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری گفت: طرح پیشبرد تورین محاسباتی ملی یکی از زیرساخت­های اصلی توسعه صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات محسوب شده و باعث استفاده بهینه از منابع پردازشی کشور می­ شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مهدی فقیهی، دبیر ستاد توسعه ICT و فضای مجازی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری در بازدید از روند اجرای طرح پیشبرد تورین محاسباتی ملی با بیان اهمیت اجرای این پروژه گفت: با بهره ­برداری از این طرح، یکی از نیازهای اصلی محققان و دانشجویان به ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی به پردازش ­های سریع برطرف می ­شود.

دبیر ستاد توسعه ICT و فضای مجازی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری در ادامه این بازدید که با حضور مدیر و تیم اجرایی طرح در محل پژوهشگاه دانش ­های بنیادی برگزار شد، به ظرفیت­های کارآفرینی حاصل از اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: چنانچه خروجی این طرح به عنوان سکویی برای استفاده بخش صنعت در پردازش سریع مورد بهره­ برداری قرار گیرد، می­ تواند زمینه ایجاد شرکت­های دانش بنیان و نوپا را فراهم کند.

دکتر فقیهی با ابراز رضایت از پیشرفت طرح در فازهای اول و دوم آن بر ضرورت شناسایی کاربردهای مرتبط با پردازش تورین در سایر کشورهای توسعه یافته تاکید کرد و گفت: بازی­ های رایانه ­ای، داده ­های حجیم در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح پیشبرد تورین محاسباتی ملی باعث استفاده بهینه از منابع پردازشی کشور می­ شود

طرح پیشبرد تورین محاسباتی ملی باعث استفاده بهینه از منابع پردازشی کشور می­ شود