مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1396 ساعت 15:202017-11-22فناوري

کلاهبرداری اینترنتی 17 درصد مجموع جرائم سایبری در استان کرمان


گسترش استفاده از اینترنت در میان اقشار مختلف جامعه و فعالیت در آن به ایجاد مشکلاتی زیادی برای خانواده ها منجر شده و این موضوع ناشی از نداشتن توجه و اهمیت از سوی کاربران در فضای سایبری است.

- رییس پلیس فتا ی استان کرمان گفت: گسترش استفاده از اینترنت در میان اقشار مختلف جامعه و فعالیت در آن به ایجاد مشکلاتی زیادی برای خانواده ها منجر شده و این موضوع ناشی از نداشتن توجه و اهمیت از سوی کاربران در فضای سایبری است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سرهنگ امین یادگارنژاد گفت: در هفت ماهه نخست امسال 17 درصد مجموع جرائم سایبری استان کرمان مربوط به کلاهبرداری اینترنتی است، در حالی که این آمار در مدت زمان مشابه سال قبل 16 درصد بوده است و این موضوع حاکی از افزایش کلاهبرداری اینترنتی در سطح استان به میزان یک درصد است.

وی در خصوص کلاهبرداری از طریق فروش کالا در سایت های پرفروش افزود: در سال های اخیر فضای مجازی در دنیا و ایران رشد کرده است و برخی از شرکت ها با هدف فروش خدمات و کالا اقدام به بارگذاری یک سری صفحات کرده اند.

یادگارنژاد تصریح کرد: این امر موجب افزایش گرایش جامعه به خریدهای اینترنتی نسبت به خریدهای سنتی شده است، در حالی که بسیاری از سایت ها و کانال های فعال در امر خرید و فروش فاقد مجوزهای لازمه می باشند و در نهایت منتج به دو اتفاق می شود یا محصول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلاهبرداری اینترنتی 17 درصد مجموع جرائم سایبری در استان کرمان

کلاهبرداری اینترنتی 17 درصد مجموع جرائم سایبری در استان کرمان