مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1396 ساعت 15:202017-11-22اجتماعي

غفلت از علوم اجتماعی و مسائل فرهنگی، نقص برنامه های مقابله با آلودگی هوا است


یک استاد دانشگاه شهید بهشتی با یادآوری20 سال فعالیت خود در حوزه بهبود کیفیت هوا گفت: به رغم آنکه در حال حاضر در حوزه مقابله با آلودگی هوا، قوانین و آیین نامه ها و برنامه های خوب و جامعی وجود دارد اما غفلت از علوم اجتماعی و مسائل فرهنگی، - نقص برنامه های مقابله با آلودگی هوا است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یوسف رشیدی در دومین روز نشست توسعه همکاری های محیط زیستی ایران و اتحادیه اروپا با اشاره به دو پروژه مشترک اجرا شده با سوئد و ژاپن برای سنجش وضعیت آلایندگی و کاهش آلایندگی ناشی از خودروها مربوط به 20 سال قبل، گفت: تقریبا سه سال پس از آن پژوهش ها، برنامه جامع کاهش آلودگی هوای تهران تدوین شد.

رشیدی ادامه داد: در گام نخست این برنامه و در سال 2000، اقداماتی برای استانداردسازی در حوزه های مرتبط صورت گرفت و به طور نمونه موفق به حذف سرب از سوخت شدیم.

پس از آن در سال 2014 و به منظور افزایش کیفیت اجرای طرح های بهبود کیفیت هوا، مطالعه ای در خصوص ویژگی، منبع و منشاء ذرات آلاینده انجام دادیم و برنامه های جدیدی را در این حوزه تدوین کردیم.

معاون سابق سازمان حفاظت محیط زیست به برخی از چالش های برنامه های مقابله با آلودگی هوا هم اشاره کرد و گفت: عدم رعایت استانداردهای تعیین شده یا عدم پایبندی به نصب DPF(فیلتر جاذب ذرات معلق) از سوی خودروسازان نمونه ای از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غفلت از علوم اجتماعی و مسائل فرهنگی، نقص برنامه های مقابله با آلودگی هوا است

غفلت از علوم اجتماعی و مسائل فرهنگی، نقص برنامه های مقابله با آلودگی هوا است