مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1396 ساعت 14:252017-11-22سياسي

کرسی «فقه اباضیه» در دانشگاه مذاهب اسلامی راه اندازی می شود


کرسی فقه اباضیه در دانشگاه مذاهب اسلامی راه اندازی می شود " فارس- حجت الاسلام یحیی جهانگیری مدیرکل همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه در دیدار با رییس فرقه اباضیه شمال آفریقا با ابراز امیدواری از گسترش روابط علمی و دانشگاهی میان دانشگاه های عربی و ایران گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی آماده گسترش همکاری های علمی در زمینه های آموزشی، پژوهشی و دانشجویی با تونس و عمان است.

حجت الاسلام جهانگیری با اشاره به شیوه تدریس دروس به صورت مقارن و با استفاده از منابع اصلی مذاهب اسلامی در دانشگاه مذاهب اسلامی از عملیاتی شدن کرسی فقه اباضیه و برگزاری آن در دانشگاه استقبال کرد.

رییس فرقه اباضیه شمال آفریقا نیز در این دیدار به ظرفیت بالای فقه و حدیث اباضیه در زمینه همزیستی برادرانه و نیز روش بحث های مقارن اندیشمندان آن اشاره کرد، وی عدم شناخت و رفت وآمد را سبب تشتت امت اسلامی در دوران های مختلف علی الخصوص در عصر حاضر دانست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، فرحات الجعیبری جزو شخصیت های تأثیرگذار علمی در شمال آفریقا، تونس، عمان و نماینده سلطان قابوس در شمال آفریقا است.

*همکاری های علمی جهت تبیین واقعیت های اسلامی در کشور آفریقای جنوبی ضروری است همچنین شیخ شعیب بوله رییس مرکز تحقیقات اسلامی آفریقای جنوبی با حجت الاسلام یحیی جهانگیری مدیرکل همکاری های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرسی «فقه اباضیه» در دانشگاه مذاهب اسلامی راه اندازی می شود

کرسی «فقه اباضیه» در دانشگاه مذاهب اسلامی راه اندازی می شود