مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1396 ساعت 13:252017-11-22فرهنگي

هفتادوهفتمین جایزه بین المللی در 77سالگی کیارستمی


جایزه یک عمر دستاورد هنری، یازدهمین دوره جایزه سینمای آسیا پاسیفیک در حالی به زنده یاد عباس کیارستمی اهدا می شود که این جایزه هفتاد و هفتمین جایزه بین المللی این کارگردان سرشناس بین المللی سینمای ایران است که مصادف با هفتاد و هفتمین سال تولد او اهدا خواهد شد.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد اطبایی پخش کننده ی بین المللی سینمای ایران در آستانه ی اهدای این جایزه نوشته است: سه جایزه بین المللی در سال های پیش از انقلاب و 74جایزه در سال های بعد از انقلاب به عباس کیارستمی اهدا شده است.

اولین جایزه بین المللی عباس کیارستمی به فیلم تجربه و جشنواره فیلم جیفونی در سال 1353 برمی گردد و از 77 جایزه بین المللی این کارگردان، 42 جایزه برای فیلم ها و 35 جایزه یک عمر دستاورد هنری بوده است که باید توجه داشت، حداقل در یک دهه اخیر، این کارگردان تمایلی به حضور در بخش مسابقه جشنواره ها نداشته است.

یازدهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک فردا (2 آذر ماه) در شهر بریسیان استرالیا با اعطای جایزه ای ویژه، از دستاورد هنری عباس کیارستمی کارگردان فقید سینمای ایران تقدیر خواهد کرد.

گفته می شود برای اولین بار در تاریخ جوایز آسیاپاسیفیک، این رویداد سینمایی با اعطای جایزه ای ویژه از دستاوردهای هنری و سینمایی عباس کیارستمی در عرصه بین الملل به پاسِ دید قابل مل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هفتادوهفتمین جایزه بین المللی در 77سالگی کیارستمی

هفتادوهفتمین جایزه بین المللی در 77سالگی کیارستمی