مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1396 ساعت 13:002017-11-22سياسي

ضرورت استفاده از ظرفیت انتقال گاز و آب میان ایران و تاجیکستان


رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت افزایش سرمایه گذاری ها میان دو کشور گفت: سرمایه گذاری در حوزه انتقال برق، آب و گاز می تواند نقطه عطفی در افزایش روابط اقتصادی دو کشور باشد.

- علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز(چهارشنبه، اول آذرماه) در حاشیه دهمین مجمع عمومی مجمع مجالس آسیایی با خیرالنساء یوسفی نایب رییس مجلس تاجیکستان دیدار و گفت و گو کرد.

دکتر لاریجانی در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به اشتراکات دو کشور در زمینه فرهنگ و ادبیات گفت: لازم است اشتراکات میان دو کشور باعث ارتباط بیشتر ایران و تاجیکستان شود که پس از استقلال تاجیکستان رو به افزایش بوده است.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت شرکت های ایرانی برای حضور اقتصادی در تاجیکستان عنوان کرد: سرمایه گذاری به خصوص در حوزه برق و انتقال آب از تاجیکستان به ایران و انتقال گاز از ایران به تاجیکستان می تواند نقطه عطفی در افزایش روابط باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به ریشه های عمیق دوستی میان ایران و تاجیکستان خاطرنشان کرد: مسائل پیچیده تروریسمی که در کشور همسایه ایران و تاجیکستان وجود دارد اذیت هایی به وجود آورده که باید با همکاری و رایزنی برای حل آن در افغانستان مذاکره کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت استفاده از ظرفیت انتقال گاز و آب میان ایران و تاجیکستان

ضرورت استفاده از ظرفیت انتقال گاز و آب میان ایران و تاجیکستان