مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1396 ساعت 11:052017-11-22بين الملل

فیصل مقداد: پرونده شیمیایی سوریه "ساختگی" و برای اعمال فشار علیه دمشق است


معاون وزیر خارجه سوریه پرونده سلاح های شیمیایی را ساختگی و تبلیغاتی خواند و گفت: سازمان های اطلاعاتی کشورهای غربی این پرونده را با هدف تحت فشار قرار دادن دولت سوریه و تضعیف پیشرفت نظامی این کشور در مواجهه با تروریسم ساختند.

- فیصل مقداد: پرونده شیمیایی سوریه "ساختگی" و برای اعمال فشار علیه دمشق است معاون وزیر خارجه سوریه پرونده سلاح های شیمیایی را ساختگی و تبلیغاتی خواند و گفت: سازمان های اطلاعاتی کشورهای غربی این پرونده را با هدف تحت فشار قرار دادن دولت سوریه و تضعیف پیشرفت نظامی این کشور در مواجهه با تروریسم ساختند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه در گفتگو با شبکه ماهواره ای المنار لبنان اظهار داشت: سوریه نمی تواند از چنین سلاح هایی علیه مردم خودش استفاده کند و اصلا سوریه سلاح های شیمیایی ندارد.

سوریه در سال 2013 و به موجب توافقنامه ای روسی-آمریکایی مبنی بر خودداری واشنگتن از ورود نظامی به سوریه در دولت باراک اوباما، رییس جمهور پیشین آمریکا، به منشور منع گسترش سلاح های شیمیایی پیوست.

مقداد با تقدیر از موضعگیری روسیه در حمایت از سوریه و استفاده از حق وتو در این راستا، گفت: در صورت پافشاری کشورهای غربی به ویژه آمریکا و در کنارش فرانسه و انگلیس، روسیه دوباره مجبور به استفاده از حق وتو می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فیصل مقداد: پرونده شیمیایی سوریه "ساختگی" و برای اعمال فشار علیه دمشق است

فیصل مقداد: پرونده شیمیایی سوریه "ساختگی" و برای اعمال فشار علیه دمشق است