مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1396 ساعت 08:502017-11-22پزشكي

چگونه "زلزله" را بی خطر پشت سر بگذاریم؟


کارشناس مسئول پیشگیری از حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، اظهار کرد: با رعایت برخی نکات ایمنی می توان خطرات و آسیب های زلزله را کاهش داد.

- محمدرضا بیات در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه نکات ایمنی در خصوص زلزله شامل سه مرحله پیش از زلزله، حین زلزله و بعد از زلزله است، گفت: با رعایت این نکات می توان تا حد زیادی از خطرات و آسیب های زلزله کاست.

وی افزود: پیش از زلزله افراد باید از خوابیدن زیر لوستر و اشیایی که احتمال سقوط آنها وجود دارد اجتناب کرده و از خوابیدن کنار وسایل سنگین مانند کمد و نیز خوابیدن کنار پنجره خودداری کنند.

بیات تصریح کرد: همواره باید وسایلی مانند چراغ قوه و جعبه کمک های اولیه در دسترس باشند.

وی افزود: در هنگام پس لرزه ها افراد باید وسایل مانند تلفن همراه، کارت عابر بانک، پول و اشیاء قیمتی و چراغ قوه را در کنار خود بگذارند تا هنگام زلزله اصلی بتوانند سریع آنها را برداشته و از ساختمان بیرون بروند.

بیات تصریح کرد: در هنگام زلزله امن ترین جای ساختمان کنار ستون هاست و افراد باید حین زلزله از نزدیک شدن به پنجره ها و وسایل سنگین خودداری کنند.

این کارشناس پیشگیری از حوادث تاکید کرد: افرادی که در طبقات بالایی ساختمان ها هستند هنگام زلزله باید از قرار گرفتن بر روی پله ‎ها خودداری کرده و به هیچ عنوان از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه "زلزله" را بی خطر پشت سر بگذاریم؟

چگونه "زلزله" را بی خطر پشت سر بگذاریم؟