مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1396 ساعت 05:112017-11-22اقتصادي

بررسی و نقد برنامه های اقتصادی دولت سازندگی سیاست های تعدیل اقتصادی و پیامدهای آن


در این مطالعه، ضمن معرفی سیاست های تعدیل اقتصادی و شرایط لازم برای اجرای آن ها، نتایج مثبت و منفی سیاست های فوق در دوره ی اجرای آن مورد بررسی قرار گرفته اند و با توجه به توقف اجرای سیاست های فوق در سال 74 مهم ترین دلایل توقف سیاست های فوق بیان شده است.

- اجرای سیاست های تعدیل اقتصادی در دوران سازندگی در آغاز دولت سازندگی، برنامه ی توسعه ی اقتصادی اول به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده بود که تناسبی با برنامه­های تعدیل اقتصادی بانک جهانی و صندوق بین المللی پول نداشت.

در سال های 68 و 69، با دیدار نمایندگان صندوق بین المللی پول و بانک جهانی با کارشناسان اقتصادی دولت سازندگی، تصمیم به اجرای سیاست های تعدیل اقتصادی گرفته شد و برنامه ی تعدیل اقتصادی، در سال 1369، به صورت یک برنامه ی جایگزین در برابر برنامه ی توسعه ی اول مطرح و اجرایی شد.

دولت اول هاشمی رفسنجانی در ابتدای فعالیت خود پس از پایان جنگ تحمیلی، برنامه ی تعدیل اقتصادی را برای دستیابی به اهداف مهم اقتصاد کلان، مانند: کاهش نرخ تورم، افزایش نرخ رشد تولید واقعی و بهبود وضعیت تراز پرداخت‏‏ها به اجرا درآورد و سیاست هایی چون کاهش یارانه‏‏ها، کاهش ارزش پول ملی، کاهش کسری بودجه از طریق کاهش مخارج دولت، افزایش مالیات ها، عدم کنترل قیمت ها، خصوصی سازی، کاهش تعداد کارکنان ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی و نقد برنامه های اقتصادی دولت سازندگی سیاست های تعدیل اقتصادی و پیامدهای آن

بررسی و نقد برنامه های اقتصادی دولت سازندگی سیاست های تعدیل اقتصادی و پیامدهای آن