مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1396 ساعت 00:012017-11-21سياسي

مسعود یارضوی آنچه در پایان داعش باید آغاز شود


اعلام رسمی پایان داعش توسط سردار سلیمانی یک پیروزی بزرگ است که بایستی با برخی اقدامات و لواحق، نسبت به تثبیت منافع آن اقدام کرد.

- " _ سردار قاسم سلیمانی، سرانجام پس از نزدیک به 7 سال جنگ با تروریست های تکفیری در سوریه، پایان داعش را رسماً اعلام کرد.

این پیروزی بزرگ و مبارک که نیست مگر ثمری از ثمرات پذیرش ولایت مطلقه فقیه و نتیجه ای از نتایج مدیریت حکومتی شیعه، اما قواعد و لواحقی هم دارد که رعایت آنها در پیامد این پیروزی بزرگ ضروریست.

در واقع اگرچه نظام جمهوری اسلامی به هدف راهبردی خود در پایان داعش و مواجهه با سلفیسم پراگماتیزه رسیده و پوزه حامیان این دو گروه و تفکر را به خاک مالیده است اما رعایت آن قواعد و لواحق، سبب حفظ اهداف در دراز مدت و حداکثر شدن منافع نظام و مردم و تثبیت آنها از عملگری در پرونده جنگ سوریه خواهد شد.

آن قواعد و لواحق و اقدامات از این قرارند: یکم: گنج ها، تجربیات و معارف این مواجهه بزرگ باید استخراج شود.

نظام جمهوری اسلامی ایران در طول حیات طیبه خود در 40 سال گذشته بزنگاه های بزرگی همچون دفاع مقدس، 40 سال نبرد بی امان با گروه های بزرگ و کوچک تروریستی در شرق کشور، حضور در جنگ بوسنی و هرزگوین، بیدادگاه میکونوس و حضور در جنگ های سوریه و عراق را از سر گذرانده است اما حقیقت این است که هنوز نمی توانیم مدعی با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسعود یارضوی آنچه در پایان داعش باید آغاز شود

مسعود یارضوی آنچه در پایان داعش باید آغاز شود