مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1396 ساعت 23:052017-11-21فرهنگي

ره آورد سفر به قونیه پیام رحمت و دوستی است


نویسنده کتاب رکاب زنان در پی شمس گفت: این کتاب سفرنامه ای عرفانی است که خاطرات سفر زمینی با دوچرخه از تبریز به قونیه و دمشق در سال بزرگداشت مولانا بدان افزوده شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا دکتر شهریار حسن زاده که در پنجاهمین نشست کتاب خانه دانش و فرهنگ زریاب در خوی سخن می گفت، افزود: به وضوح آثار پیام رحمت و دوستی مولانا را می توان در مجاوران آرامگاه ایشان در قونیه مشاهده کرد به طوریکه نوعدوستی و کمک به همنوع در مردم این شهر نهادینه شده است.

دکتر حسن زاده که در جلسه نقد و بررسی کتاب رکاب زنان در پی شمس سخنرانی می کرد با اشاره به محتوا و ویژگی های این اثر افزود: با وجود نامگذاری این کتاب به نام شمس تبریزی و مسیرهای پیموده شده از سوی او باید این سفر را ناتمام محسوب کرد چرا که برابر مستندات تاریخی ارائه شده از سوی متخصصان امر، شمس بعد از ترک قونیه در خوی ساکن شده و در این شهر درگذشته است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه تاکید کرد: از سه مقدمه نوشته شده برای این اثر، مقدمه خود نویسنده با داشتن متنی صریح و زیبا بر دو مقدمه دیگر برتری دارد.

وی آشنایی نویسنده با فن نگارش، استفاده از شواهد شعری متناسب با متن، احاطه به مثنوی، کلیات و مقالات شمس و استفاده از آرایه های ادبی را از جمله محاسن این کتاب دانست و خاطر نشان کرد: استفاده از منابع تاریخی م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ره آورد سفر به قونیه پیام رحمت و دوستی است

ره آورد سفر به قونیه پیام رحمت و دوستی است