مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1396 ساعت 16:562017-11-21سياسي

مهدی مطهرنیا: داعش امکان بازگشت به دوران اوج ابوبکر بغدادی را نخواهد داشت


اگر چه دوران پسا داعش در منطقه آغاز شده است اما هنوز دوران پسا طغیان و پسا بحران در منطقه به پایان نرسیده است و فصل جدیدی از تعارض های پیچیده روبه روی ما است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس"، مهدی مطهرنیا در گفت وگو با جهان نیوز گفت: داعش در حوزه عقلانیت ابزاری در نظام بین الملل قرار دارد و در جهان زیست تفاهمی نظام بین الملل به عنوان یک کنشگر و بازیگر پایدار محسوب نمی شود.

مطهر نیا اظهار داشت: تروریسم به مثابه یک روسپی سیاسی می ماند که دست به دست می شود و در حوزه عقلانیت ابزاری از آن بهره برداری می شود و لذا داعش مجبور به عوض کردن جغرافیای عملکردی خود خواهد بود و جغرافیای عملکرد او در جایی رقم خواهد خورد که زمینه های حضور این گروه تروریستی با این نام یا با نام های دیگر و جلوه های متفاوت تری مورد نیاز باشد.

وی خاطر نشان کرد: به نظر می رسد داعش در خاورمیانه در حال پایان پذیرفتن است اگر چه تکه پاره هایی از آن هنوز وجود خواهد داشت و گاه و گاه خود را به نمایش خواهد گذاشت ولی داعش برای برگشت به دوران حکومت طلایی ابوبکر البغدادی بر این منطقه به این سهولت امکان بازگشت نخواهد داشت.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: چرا که نظم منطقه ای و نظام بین المللی در حال عبور از دوران گذار است و منطقه عبور از دوران گذار ایجاب می کند تا با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهدی مطهرنیا: داعش امکان بازگشت به دوران اوج ابوبکر بغدادی را نخواهد داشت

مهدی مطهرنیا: داعش امکان بازگشت به دوران اوج ابوبکر بغدادی را نخواهد داشت