مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1396 ساعت 14:302017-11-21اقتصادي

لزوم مدیریت مصرف منابع آبی متناسب با کاهش بارندگی های استان سمنان


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان با اشاره به کاهش بارندگی ها، گفت: با توجه به کمبود منابع آبی و کاهش شدید بارش ها، مدیریت مصرف منابع آبی در همه بخش ها، - خصوصاً بخش کشاورزی بسیار ضروری است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ایرج حیدریان افزود: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری که از ابتدای مهرماه، آغاز شده است، با کاهش بارندگی مواجه باشیم، لذا با توجه به محدودیت منابع آبی، همه بخش ها از جمله، شرب، صنعت و خصوصاً کشاورزی باید نسبت به مدیریت مصرف منابع آبی اهتمام ویژه و جدی داشته باشند.

معاون عمرانی استاندار سمنان نیز در این جلسه با اشاره به طرح ایجاد گروه های هم آب و ایجاد تشکل های مردمی آب بران گفت: طرح تشکل های آب بران هنوز در کشور اجرایی نشده است ولی دوستان در شرکت تعاون روستایی و سازمان جهادکشاورزی استان سمنان دستورالعمل آن را تهیه کرده اند و اجرای این طرح می تواند در برخی نقاط استان سمنان، به عنوان پایلوت و برای اولین بار در کشور اجرایی شود.

مهدی زندوکیلی افزود: همه سازمان ها و ارگان های مرتبط بر لزوم حفاظت از منابع آب تأکید دارند، این طرح می تواند در حفاظت از منابع آبی بسیار تأثیرگذار و مفید باشد.

وی تأکید کرد: اگر بستر فعالیت های پژوهشی در بخش های مختلف خشکسالی فراهم شود، می توانیم از نتایج این مطالعات استفاده خوبی شود، دستگاه ها و ارگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم مدیریت مصرف منابع آبی متناسب با کاهش بارندگی های استان سمنان

لزوم مدیریت مصرف منابع آبی متناسب با کاهش بارندگی های استان سمنان