مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1396 ساعت 14:302017-11-21سياسي

غیبت های طولانی پادشاه مراکش موجب نگرانی شده است


پیامدهای غیبت طولانی محمد ششم، پادشاه مراکش و عدم رسیدگی به امور کشور و اقامت در خارج به عنوان مرخصی، دیگر برای ادارات سیاسی و دنبال کنندگان امور داخلی مراکش خوشایند نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت الوطن العربی، قانون اساسی جدید سال 2011 مراکش، بیشتر قدرت اجرایی را در اختیار پادشاه این کشور قرار می دهد و غیاب او در کشور موردی منحصر به فرد در جهان معاصر است و بسیاری از دیپلمات های جنوب اروپا به شکل مفصل به این مساله می پردازند اما هیچ کسی جرات ندارد علنا چیزی بگوید چرا که در این صورت سرنوشت نامعلومی خواهد داشت.

مرخصی ها و یا مراقبت های پزشکی علت اقامت طولانی و هرچه بیشتر محمد ششم در خارج از این کشور است و انتقادهای مستمر از این مساله در شبکه های اجتماعی و دستگاه های دیپلماتیک نگرانی هایی را ایجاد کرده است.

گروه وسیعی از چهره های سیاسی مراکش پیش بینی کردند که محمد ششم با حضور در شهر رباط مانند همیشه ریاست جلسه افتتاحیه پارلمان این کشور را بر عهده گیرد اما شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه احتمال دارد اقامت پادشاه مراکش در فرانسه تمدید شود و او شاهزاده مولای حسن، پسر 14 ساله اش را مامور ایراد سخنرانی جلسه افتتاحیه پارلمان کند که به صورت مستقیم از تلویزیون این کشور پخش می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غیبت های طولانی پادشاه مراکش موجب نگرانی شده است

غیبت های طولانی پادشاه مراکش موجب نگرانی شده است