مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1396 ساعت 11:112017-11-21بين الملل

الاخبار گزارش داد میانجیگری فرانسوی-مصری برای حفظ سعد الحریری در منصبش


یک روزنامه لبنانی اعلام کرد پاریس و قاهره تلاش دارند سعد الحریری نخست وزیری لبنان را در منصب خود نگه دارند و می خواهند عربستان را قانع کنند که جایگزینی برای تسویه سیاسی فعلی لبنان وجود ندارد.

- "، روزنامه الاخبار به نقل از منابع دیپلماتیک آگاه اعلام کرد فرانسه با وساطت مصر تلاش می کند که سعد الحریری نخست وزیر مستعفی لبنان در منصب خود باقی بماند و در همین راستا گفت وگوهای طولانی میان مسئولان فرانسوی و مصری در قبرس انجام شده است.

بر اساس این گزارش، طرف فرانسوی اصرار دارد که سعد الحریری در منصب خود باقی بماند.

عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر نیز امروز (سه شنبه) در قاهره از الحریری استقبال خواهد کرد و از این رویکرد دفاع خواهد کرد.

قاهره تلاش دارد در گفت وگوها با عربستان، این کشور را قانع کند که جایگزینی به جای راه حل فعلی لبنان وجود ندارد و لبنانی ها مانند دیگر کشورهای بین المللی و عربی طرفدار باقی ماندن سعد الحریری در منصبش هستند.

اما اینکه گفت وگوها به کجا می کشد، شک و شبهه ها درباره موضع الحریری نیز هنوز وجود دارد، افردی که با تیم وی در پاریس در تماس بوده اند می گویند اون قصد نگه داشتن پست خود را دارد اما دیدگاه دیگری هم وجود دارد که می گوید او ناچار به استعفا و تلاش برای تحمیل شروط در دولت جدید است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الاخبار گزارش داد میانجیگری فرانسوی-مصری برای حفظ سعد الحریری در منصبش

الاخبار گزارش داد میانجیگری فرانسوی-مصری برای حفظ سعد الحریری در منصبش