مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1396 ساعت 10:402017-11-21سياسي

تابش: بخش تحقیقات کشاورزی با چالش های ساختاری و عملکردی جدی روبروست


یک عضو شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور با بیان این که از نقش محوری بخش کشاورزی در توسعه کشور غفلت شده است، گفت: مرکز ملی تحقیقات شوری می تواند در حفظ و ارتقای محیط زیست و اقتصاد کشاورزی نقش بسزایی را ایفا کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدرضا تابش در بازدید از مرکز ملی تحقیقات شوری با اشاره به گستردگی مناطق خشک و نیمه خشک کشور، تصریح کرد: این مرکز ملی می تواند به عنوان یکی از مهمترین مراکز تحقیقاتی کشور در حفظ و ارتقای محیط زیست و اقتصاد کشاورزی نقش بسزایی ایفا کند.

البته بهره برداری پایدار از منابع آب و خاک در مناطق خشک، با اراضی و آب های شور و لب شور، رسالت مهم این مرکز است که باید به نحو مطلوب انجام گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که از بخش کشاورزی و نقش آن در توسعه کشور غفلت شده است، گفت: امروز در بسیاری از کشورها بخش کشاورزی نه تنها به عنوان تامین کننده چرخه غذایی بلکه مانند بخشی تاثیرگذار در مناسبات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی تلقی می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه تقریباً تمام نقاط کشور نیازمند بهره برداری از خدمات و پژوهش های این مرکز تحقیقاتی است، اظهار کرد: به دلیل اهمیت این مرکز تامین منابع مالی و انسانی و تجهیزات پژوهشی مورد نیاز آن باید وجهه همت مسئولان ملی و استانی باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تابش: بخش تحقیقات کشاورزی با چالش های ساختاری و عملکردی جدی روبروست

تابش: بخش تحقیقات کشاورزی با چالش های ساختاری و عملکردی جدی روبروست