مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1396 ساعت 15:062017-11-20اقتصادي

استقراض 10000 میلیارد تومانی دولت از بانک مرکزی در نیمه اول امسال+جدول


بی انضباطی پولی دولت یازدهم به دولت دوازدهم نیز سرایت کرد به طوری که در نیمه اول سال جاری دولت نزدیک به 10 هزار میلیارد تومان از منابع بانک مرکزی استقراض کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس"، بر اساس آمارهای بانک مرکزی، در پایان سال 1395 رقم بدهی دولت به بانک مرکزی حدودا 27 هزار میلیارد تومان بود که در پایان شهریور امسال این رقم به 37 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است که نشانه رشد 35 درصدی میزان استقراض دولت از بانک مرکزی در شش ماه اول امسال است.

علت افزایش بدهی (استقراض) دولت از بانک مرکزی، رشد بی رویه هزینه های جاری دولت است که موجب شده دولت مجبور شود کسری بودجه خود را با منابع بانک مرکزی جبران نماید.

لازم به ذکر است حسن روحانی در ابتدای دولت یازدهم به شدت از اقدامات دولت های نهم و دهم در استقراض از بانک مرکزی انتقاد می کرد و حتی وعده داد که میوه ممنوعه دولت یازدهم، استقراض از بانک مرکزی است.

اما گویا به تدریج این وعده به فراموشی سپرده شده و دولت های یازدهم و دوازدهم نیز با خوردن میوه ممنوعه و استقراض از بانک مرکزی در حال گذران امور هستند.

در ابتدای دولت یازدهم در تابستان سال 1392 میزان بدهی دولت به بانک مرکزی که میراث دولت دهم محسوب می شد، حدود 15 هزار میلیارد تومان بود اما در طول دولت یازدهم و سپس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقراض 10000 میلیارد تومانی دولت از بانک مرکزی در نیمه اول امسال+جدول

استقراض 10000 میلیارد تومانی دولت از بانک مرکزی در نیمه اول امسال+جدول