مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1396 ساعت 14:102017-11-20اجتماعي

تصرف و تغییر کاربری بسیاری از مسیرهای کوچ عشایر خراسان شمالی


رییس اداره محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان شمالی گفت: متاسفانه بسیاری از مسیرهای کوچ عشایر توسط افراد غریبه تصرف و تغییر کاربری داده شده است و باید چاره ای به حال آن اندیشید.

- اسکندر گردمردی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در پاسخ به این سوال که شنیده شده اموال عشایر در مناطقی از این استان و استان گلستان توسط سودجویان به آتش کشیده می شود، افزود: دولت باید در حفظ و مدیریت زندگی عشایری در استان تلاش کند و بی گدار به آب نزند چراکه یک جانشینی این افراد تخریب محیط زیست و افزایش حجم حاشیه نشینی را به دنبال خواهد داشت.

گردمردی تاکید کرد: عشایر جزء مردم بومی منطقه خراسان شمالی است که موجب ایجاد جاذبه گردشگری می شود و باید برای زندگی پایدار آن ها تلاش شود.

وی تصریح کرد: الگوی زندگی عشایر خراسان شمالی در رونق صنعت اکوتوریسم بسیار تاثیرگذار است و باید تلاش شود تا از یک جانشینی این افراد جلوگیری شود.

این مقام مسئول گفت: جمعیت عشایری این استان کمک زیادی به سازمان های ذی ربط در حفظ گونه های حیوانی و حیوانی داشته اند و از سوی دیگر می توان آن ها را به عنوان یک مولد قوی در طبیعت یاد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصرف و تغییر کاربری بسیاری از مسیرهای کوچ عشایر خراسان شمالی

تصرف و تغییر کاربری بسیاری از مسیرهای کوچ عشایر خراسان شمالی