مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1396 ساعت 13:502017-11-20سياسي

وجود لایه های نفتی در وستمین کیاسر/ وستمین مهم ترین سایت اشکانی در ایران


سرپرست معاونت میراث فرهنگی مازندران و سرپرست کاوش محوطه پژوهشی وستمین از وجود لایه های نفتی در وستمین کیاسر خبر داد و گفت: وستمین مهم ترین سایت اشکانی در ایران است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عبدالمطالب شریفی در جمع خبرنگاران با اشاره به پایان دومین فصل کاوش، اهداف کاوش در فصل دوم را گمانه زنی به منظور شناسایی عرصه و تعیین و کاوش 12 گوردخمه باقی مانده از سال 94 اعلام کرد و گفت: تعیین حریم و شناخت عرصه درشمال، غرب و جنوب محوطه به پایان رسیده و به دلیل گسترش آثار در جهت شرق ادامه آن به فصول بعد موکول شد.

وی با بیان این که فصل اول کاوش نجات بخشی و مستندسازی آثار موجود بود، گفت: در این فصل، کاوش علمی محوطه با کمک علوم میان رشته ای و مستندنگاری و استفاده از ظرفیت های باستان شناسی داخلی و خارجی به نحو احسن انجام شد.

وی افزود: اگرچه در فصل اول مطالعات زمین شناسی انجام شد.

بعضی از مهره های مکشوفه در میان اشیای وستمین از جنس قیر بوده که در غارهای پایین تپه است ردیابی شده و حکایت از وجود لایه های نفتی در منطقه دارد.

سرپرست کاوش محوطه تاریخی وستمین از کشف گورستان اسلامی به عنوان یکی از مهم ترین کشفیات وستمین در حوزه باستان شناسی ایران یاد کرد و گفت: در این گورستان که مربوط به دوره اسلامی است اشیایی در کنار اجساد کشف شد که این اتفاق هنوز در ایران گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود لایه های نفتی در وستمین کیاسر/ وستمین مهم ترین سایت اشکانی در ایران

وجود لایه های نفتی در وستمین کیاسر/ وستمین مهم ترین سایت اشکانی در ایران