مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1396 ساعت 12:412017-11-20بين الملل

نجات سوریه از داعش با مقاومت؛ از آغاز تا پایان


گروه تروریستی داعش اشغال اراضی سوریه را از آگوست 2013 آغاز کرد و صدها نفر را کشت تا اینکه یکشنبه 19 نوامبر 2017 با آزادسازی شهر مهم البوکمال به حضور این گروه در این کشور پایان داده شد.

- "، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت یکشنبه 28 آبان (19 نوامبر 2017) موفق شدند شهر البوکمال در حومه دیرالزور را به صورت کامل آزاد کنند.

با آزادسازی این شهر، ارتش سوریه و متحدان آن به پیروزی بزرگی دست یافته و موفق شدند داعش را از آخرین پناهگاهش در سوریه بیرون برانند؛ هر چند که این گروه در برخی مناطق صحرایی و دیگر نقاط به صورت محدود حضور دارد.

گروه تروریستی داعش که در آوریل سال 2013 با انتشار یک فایل صوتی منتسب به ابوبکر البغدادی سرکرده اصلی این گروه اعلام وجود کرد، این روزها حضور خود را در سوریه و عراق پایان یافته می بیند.

نگاهی به مهم ترین ایستگاه های ظهور و بروز داعش در سوریه: این گروه تروریستی پس از اعلام وجود، در 5 آگوست سال 2013 توانست فرودگاه نظامی منغ واقع در ریف شمالی استان حلب سوریه را به اشغال خود درآورد.

20 ژانویه سال 2014، گروههای تروریستی موسوم به معارض در جریان درگیری با داعش، حلب و ریف غربی آن را از دست داعش خارج کرده و به اشغال خود درآوردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نجات سوریه از داعش با مقاومت؛ از آغاز تا پایان

نجات سوریه از داعش با مقاومت؛ از آغاز تا پایان