مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1396 ساعت 06:552017-11-20بين الملل

موگابه از استعفا خودداری کرد


رییس جمهور زیمباوه که گمان می رفت امشب استعفایش را اعلام کند، با حضور در صفحه تلویزیون از شبه کودتای ارتش حمایت کرد و آن را ناشی از نگرانی های به جا دانست ولی استعفاء نکرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، رابرت موگابه رییس جمهور 93 ساله زیمباوه که در تقابل با نظامیان، پایتخت را به اشغال شدن توسط ارتش سوق داد و برای استعفاء تحت فشار است، بر خلاف انتظارات و گزارش های منتشر شده، باز هم استعفاء نکرد.

موگابه که در کنار فرمانده ارتش بر صفحه تلویزیون ظاهر شده بود، سخنان خود را با شرح وقایع چند روز اخیر آغاز کرد و گفت: پس از عملیات ارتش (یعنی حمله نظامیان به پایتخت)، با آنها وارد گفت وگو شدم.

وی که پس از ورود ارتش به پایتخت، در بازداشت خانگی به سر می برد، در ادامه تمجید از ارتش گفت: به عنوان رییس جمهور و فرمانده نیروهای مسلح، تصدیق می کنم ارتش این کار را به خاطر نگرانی هایی که برای وضعیت کشور داشت، انجام داد.

موگابه به هموطنانش مژده داد که روند بازگشت به شرایط عادی و حاکمیت مجدد نظم و قانون را آغاز کرده ایم.

رییس جمهور 37 سال اخیر زیمباوه باز هم به تمجید از نقش ارتش پرداخت و ضمن توجیه دلائل حمله ور شدن نظامیان به پایتخت گفت: عملیات ارتش به منزله تهدید حاکمیت نظم مبتنی بر قانون اساسی نبود؛ نگرانی های ارتش نسبت به انحراف حزب حاکم از مأموریت اصلی خود،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موگابه از استعفا خودداری کرد

موگابه از استعفا خودداری کرد