مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1396 ساعت 00:252017-11-19بين الملل

هشدار فرانسه درباره رشد داعش در افغانستان


وزیر امور خارجه فرانسه در خصوص گسترش گروه تروریستی-وهابی داعش در افغانستان ابراز نگرانی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فرانسه از کابل، ژان-ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه اظهار داشت گروه داعش، پس از شکست در عراق و سوریه، به تهدیدی روز افزون در افغانستان تبدیل شده است.

بر اساس این گزارش، لودریان، در سفری کوتاه به افغانستان گفت: اعضای خارجی داعش، که از مناطقی مانند کشورهای همسایه، شامل روسیه، ازبکستان و تاجیکستان به افغانستان می آیند، ممکن است به مناطقی که داعش در افغانستان به دست گرفته است، بروند.

به گفته وزیر امور خارجه فرانسه، در حال حاضر، گروه طالبان که نزدیک به 40 درصد از خاک افغانستان را تحت کنترل خود در آورده است، با داعش می جنگد.

لودریان در حاشیه دیدار با اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان به خبرنگاران گفت: باید از پیوند احتمالی این دو گروه جلوگیری شود.

با آن که شمار اعضای داعش در افغانستان کمتر از طالبان است، اما این گروه وهابی با اجرای عملیاتی ویرانگر علیه شیعیان، فضایی از وحشت را در این کشور ایجاد کرده است.

از سوی دیگر، به گفته یک منبع امنیتی فرانسوی، داعش تقریبا هر هفته در افغانستان یک بار اقدامی تروریستی انجام داده است و به گونه ای شگفت انگیز، توانمندی های خود را افزایش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار فرانسه درباره رشد داعش در افغانستان

هشدار فرانسه درباره رشد داعش در افغانستان