مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آبان 1396 ساعت 10:062017-11-19بين الملل

الشرق الاوسط: دادگاه عالی فدرال عراق نتایج همه پرسی را فردا لغو می کند


یک روزنامه فرامنطقه ای از توافق نهایی اربیل و بغداد برای ارجاع مسئله همه پرسی به دادگاه فدرال خبر داد و نوشت که دوشنبه (فردا)، نتایج این همه پرسی لغو خواهد شد و اربیل نیز به این حکم متعهد خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل )، شنبه (دیروز)، اعلام کردند که منطقه کردستان آماده لغو نتایج همه پرسی جدایی به دور از اعلام علنی در رسانه ها است و توافقاتی در این زمینه صورت گرفته، روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط ، چاپ لندن، امروز (یکشنبه)، به نقل از منابع کردی نوشت که دادگاه عالی فدرال عراق، طی حکمی این نتایج را لغو خواهد کرد.

شیرزاد شیخانی طی گزارشی در روزنامه الشرق الاوسط، نوشت: منابع کردی انتظار دارند که دادگاه فدرال عراق، دوشنبه (فردا)، حکم نهایی خود مبنی بر لغو همه پرسی جدایی و ابطال نتایج آن را صادر کند.

از سوی دیگر منابع آگاه محلی نیز می گویند که دولت منطقه کردستان نیز به این حکم استناد خواهد کرد و به حکم لغو نتایج همه پرسی متعهد خواهد شد.

بر اساس این گزارش، این اقدام شبیه راهکاری برای برون رفت از مسئله جدایی طلبی که به پیامدهای گسترده منطقه ای و بین المللی منجر شد، است.

پس از مناقشات و مذاکرات طولانی میان دولت فدرال عراق و رهبران کرد در منطقه کردستان؛ به نظر می رسد که اخیرا بر روی ارجاع این مسئله به دادگاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الشرق الاوسط: دادگاه عالی فدرال عراق نتایج همه پرسی را فردا لغو می کند

الشرق الاوسط: دادگاه عالی فدرال عراق نتایج همه پرسی را فردا لغو می کند