مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1396 ساعت 22:552017-11-18سياسي

آیین سنتی خطبه خوانی شب شهادت امام رضا(ع) در بارگاه رضوی برپا شد


آیین سنتی خطبه خوانی شب شهادت امام رضا(ع) در بارگاه رضوی همزمان با شب شهادت امام هشتم شیعیان برپا شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا- منطقه خراسان، در این آیین که در صحن انقلاب حرم مطهر رضوی برپا شد، خادمان بارگاه رضوی در حالی که شمع در دست داشتند هم صدا و همنوا در رثای امام رئوف به نوحه خوانی پرداختند.

طبق روال هر ساله جمعی از مسئولان استانی و کشوری، از سوی تولیت آستان قدس به مراسم دعوت شدند و در آیین خطبه خوانی امشب، جمعی از مسئولان استانی از جمله علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی، آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد، تولیت آستان قدس رضوی، جمعی از علما و طلاب حوزه علمیه مشهد، برخی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مردم حضور یافتند.

پس از نوحه خوانی خادمان، سخنرانی مراسم ایراد و خطبه این شب نیز قرائت شد، متن خطبه به زبان عربی و مشتمل بر مدح و ثنای خداوند، پیامبر و اهل بیت ایشان بود.

محوریت این آیین، خادمان بارگاه رضوی هستند چنانکه در پایان مراسم تولیت آستان قدس رضوی به یکایک تسلیت گفت و اینگونه مراسم به پایان رسید.

حجت الاسلام رییسی، تولیت آستان قدس رضوی در این آیین با بیان اینکه در آیات نورانی قرآن، رمز سیر قهقرایی و ارتجاعی انسان مشخص شده، افزود: در قرآن آمده است که امت مسلمان با اطاعت از کفار، شنیدن سخن آنها و پاسخ مثبت ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین سنتی خطبه خوانی شب شهادت امام رضا(ع) در بارگاه رضوی برپا شد

آیین سنتی خطبه خوانی شب شهادت امام رضا(ع) در بارگاه رضوی برپا شد