مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1396 ساعت 16:402017-11-18پزشكي

آیا ایرانی ها به اندازه چینی ها دارو مصرف می کنند؟


یک مسئول سازمان غذا و دارو درباره مصرف دارو در ایران در مقایسه با کشور چین توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتسنیم، محمد هاشمی - سخنگوی سازمان غذا و دارو ضمن تشکر از دغدغه مندی دکتر یعقوب شیویاری - عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان نسبت به مقوله تجویز و مصرف منطقی دارو در خصوص اظهارات وی مبنی بر " برابری میزان مصرف دارو در ایران و چین علی رغم چند برابر بودن جمعیت آن کشور نسبت به ایران" واکنش نشان داد.

هاشمی با بیان اینکه تجویز و مصرف منطقی دارو به معنی تجویز داروی مناسب با میزان مناسب و در مدت زمان مناسب برای هر بیمار است و معنایش هم این است که هر گونه مصرف کمتر یا بیشتر از حد نیاز بیمار، غیر منطقی تلقی می شود.

وی با اشاره اینکه موضوع مصرف غیر منطقی صرفاً شامل مصرف بالای دارو نیست، بیان کرد: در ایران فقط در برخی از داروها با مصرف زیاد روبرو هستیم، درحالیکه در اکثر داروهای مورد استفاده در درمان بیماریهای مزمن مانند دیابت، فشار خون و چربی خون مصرف پایین تر از حد درمانی مورد نیاز بیماران است.

هاشمی افزود: مقایسه بازار دارویی ایران با کشورهای دارای شرایط مشابه از نظر بار بیماری، جمعیت، اقتصادی و فرهنگی بیانگر این نکته است که دارو از میزان مصرف بالایی در کشور ما برخوردار نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا ایرانی ها به اندازه چینی ها دارو مصرف می کنند؟

آیا ایرانی ها به اندازه چینی ها دارو مصرف می کنند؟