مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1396 ساعت 14:352017-11-18بين الملل

نماینده سازمان ملل: اتحاد لیبی از طریق ایجاد نهادها محقق می شود


پنج ماه پس از این که غسان سلامه به عنوان نماینده سازمان ملل در لیبی انتخاب شد، اکنون اعلام کرده است که تمرکز خود را بر ساخت نهادها به عنوان راهی برای متحد کردن این کشور معطوف کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، غسان سلامه 66 ساله در مصاحبه ای گفت : اگر نهادهای دولتی بتوانند مشغول به کار شوند لیبی نهایتا پس از سال ها آشوب از زمان سرنگونی معمر قذافی در سال 2011 مسیر خود را تغییر خواهد داد.

وی افزود: کلید رویکرد من نهادها هستند، اگر ظرف یک یا دو سال بتوانیم اتحاد مجدد را احیا و آزادی نهادها را آغاز کنیم، آن وقت لیبی در مسیر متفاوتی گام بر می دارد.

توافق سیاسی صخیرات که در سال 2015 میلادی با میانجیگری سازمان ملل به دست آمده بود، قرار بود لیبی را متحد سازد، اما این کشور همچنان میان دولتی در طرابلس که از حمایت سازمان ملل برخوردار است و یک دولت رقیب در طبرق واقع در شرق این کشور قرار دارد، در اختلاف و دوستگی به سر می برد.

سلامه گفت : تقویت نهادهای لیبی به معنای کنار گذاشتن رقابت های اساسی میان افرادی است که به شما می گویند که نماینده قبایل بزرگ هستند، اما مشخص می شود که نماینده عده کمی از قبایل هستند.

در زمان چهار دهه حکومت خودکامه قذافی که سعی داشت قدرت خود را با تخریب نظام مند نهادها تقویت کند، لیبی از نهادهای دولتی فع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماینده سازمان ملل: اتحاد لیبی از طریق ایجاد نهادها محقق می شود

نماینده سازمان ملل: اتحاد لیبی از طریق ایجاد نهادها محقق می شود