مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1396 ساعت 11:402017-11-18حوادث

هر گونه اخباری مبنی بر پیش بینی وقوع زلزله شایعه است


رییس شبکه لرزه نگاری استان همدان با تأکید بر اینکه پیش بینی وقوع زلزله مبنای علمی ندارد، گفت : هر گونه اخباری مبنی بر پیش بینی وقوع زلزله شایعه است.

- اسدالله تیموری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: با وقوع زلزله بزرگی با 7.

2 ریشتر در کرمانشاه گسل زاگرس مرتفع تحریک شده و این فعال شدن به طور قطع تأثیراتی بر گسل های اطراف خود خواهد داشت، اما هیچ مبنای علمی وجود ندارد که وقوع زلزله ها را در یک نقطه خاص تأیید کند.

وی ادامه داد: فعال شدن گسل زاگرس، گسل های هم راستای خود را فعال و تحریک خواهد کرد اما کسی نمی تواند وقوع زلزله ای بیشتر از زلزله رخ داده در کرمانشاه را پیش بینی کند.

تیموری یادآور شد: تجربه گذشته نشان می دهد با وقوع زلزله با ریشتر بالا، احتمال وقوع زلزله هایی با قدرت و شدت بیشتر را کاهش می دهد چرا که انرژی درونی زمین تخلیه می شود.

رییس شبکه لرزه نگاری استان همدان با بیان اینکه وقوع زلزله در استان همدان پس از زلزله کرمانشاه روند طبیعی داشته و حتی کاهش یافته است، افزود: شدت و بزرگی زلزله رابطه معکوسی با یکدیگر دارند به طوریکه شدت میزان تخریب را نشان می دهد و بزرگی میزان مقالات و اندازه زلزله در همان منطقه است بنابراین به هر میزانی که فاصله از محل وقوع زلزله کمتر باشد شدت احساس زلزله بیشتر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هر گونه اخباری مبنی بر پیش بینی وقوع زلزله شایعه است

هر گونه اخباری مبنی بر پیش بینی وقوع زلزله شایعه است