مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 آبان 1396 ساعت 15:252017-11-17اقتصادي

حضور 150 سرمایه گذار افغان در چابهار


رییس میز افغانستان در سازمان توسعه تجارت از سرمایه گذاری و فعالیت بیش از 100 تا 150 شرکت افغانستان در منطقه آزاد چابهار خبر داد.

- محمد مهدی جوانمرد قصاب در گفت وگو با ایسنا، درباره ارتباط با تاثیر این موضوع بر توسعه صادرات ایران اظهار کرد: آن چه اکنون اتفاق افتاده ترانزیت است، نه توسعه صادرات.

در گذشته یکی از موضوعات و مشکلات جدی که در چابهار وجود داشت این بود که از این منطقه کامیون رفت وآمد نمی کرد، اما اکنون با ایجاد مسیری برای ترانزیت گندم، عملا بحث حمل ونقل راه افتاده است، هرچند همچنان در این حوزه با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم.

رایزن بازرگانی سابق در ایران در تشریح این مشکلات اظهار کرد:گاه گمرک هماهنگی لازم را ندارد و گاه مناطق آزاد یا دیگر بخش ها، اما به هرصورت همه مشکلات موجود به نوعی به تفاسیر و نحوه اجرای قانون برمی گردند و اگر در قانون گذاری و اجرا به موفقیت برسیم می توان از این منطقه برای توسعه صادرات نیز بهره گرفت.

وی ادامه داد: اکنون آن چه رخ می دهد ترانزیت است، اما باید به سمتی حرکت کنیم که چابهار به محلی برای فرآوری مواد اولیه و صادرات آن ها تبدیل شود.

در هر صورت، هنوز قوانین موجود برای رسیدن به نقطه توسعه صادرات یا جذب مشتری جذابیت ندارد و تاجران از موانع موجود گلایه های متعدد دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور 150 سرمایه گذار افغان در چابهار

حضور 150 سرمایه گذار افغان در چابهار