مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 آبان 1396 ساعت 12:002017-11-17فرهنگي

نمایش مستندی درباره ایران که جان کارگردانش را گرفت


مستند معروف «باد صبا» به کارگردانی «آلبرت لاموریس» که درباره ایران ساخته شده است در جشنواره بین المللی فیلم مستند آمستردام (ایدفا) به روی پرده می رود.

- مستند معروف باد صبا به کارگردانی آلبرت لاموریس که درباره ایران ساخته شده است در جشنواره بین المللی فیلم مستند آمستردام (ایدفا) به روی پرده می رود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این مستند که با نام باد عاشقان نیز شناخته می شود، محصول سال 1970 میلادی به کارگردانی آلبرت لاموریس است که در حین ساخت آن برفراز سد کرج دچار سانحه و کشته شد.

این مستند 70 دقیقه ای با گویندگی منوچهر انور نماهایی از سرزمین ایران از کوچ نشینان و زمین های برنج کاری شمال تا اصفهان و تهران را از طریق بالگرد به تصویر می کشد.

پس از درگذشت آلبرت لاموریس و پس از چند سال وقفه بر اساس یادداشت های به جای مانده از این کارگردان، این مستند تکمیل و در سال 1978 نامزد شاخه بهترین مستند جوایز سینمایی اسکار شد.

سپید یال (1956)، ، فی فی پردار (1956)، کاخ ورسای (1967) و باد کنک قرمز (1956) (برنده نخل طلا جشنواره کن و اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی،1956) از مهمترین آثار این کارگردان فرانسوی هستند.

مستند باد صبا محصول مشترک ایران و فرانسه در تاریخ 19 و 22 نوامبر (28 آبان و اول آذرماه) در جشنواره مستند آمستردام و در بخش صدای بصر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایش مستندی درباره ایران که جان کارگردانش را گرفت

نمایش مستندی درباره ایران که جان کارگردانش را گرفت