مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 آبان 1396 ساعت 11:002017-11-16دانش

سامانه مدیریت یکپارچه مراکز پردازش سریع کشور رونمایی شد


سامانه مدیریت یکپارچه مراکز پردازش سریع کشور به عنوان یکی از پروژه های کلان پژوهشی در کشور راه اندازی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر منصور غلامی در آیین رونمایی از سامانه" مدیریت یکپارچه مراکز پردازش سریع کشور " گفت: این سامانه هم تراز پروژه های کلان و مهم پژوهشی کشور است و امیدواریم در آینده نزدیک با رونمایی از دستاوردهای پژوهشی مهم دیگری، مردم علم دوست کشور را خوشحال کنیم.

در ادامه این مراسم، دکتر وحید احمدی رییس مرکز تحقیقات علمی کشور گفت: هم اکنون چندین مرکز پردازش سریع در دانشگاه های بزرگ کشور وجود دارد که برای استفاده دانشگاه های متوسط از این سامانه ها، ایجاد یک شبکه یکپارچه در کشور ضروری بود.

وی با اشاره به اینکه این شبکه به صورت مجازی و نرم افزاری امکان استفاده همه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور را از مراکز محاسباتی با سرعت بالا، فراهم می کند گفت: در فاز دوم، مرکز ملی ابررایانش در کشور تاسیس خواهد شد.

دکتر احمدی، افزایش سرعت و سهولت و دسترسی به امکانات پردازش سریع، کاهش هزینه ها را از مزایای ایجاد سامانه مدیریت یکپارچه مراکز پردازش سریع کشور نام برد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازاداره کل روابط عمومی وزارت علوم، این سامانه پنج مرکز پردازش سریع پژوهشگاه دانش های بنیادی، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، دانشگاه ص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سامانه مدیریت یکپارچه مراکز پردازش سریع کشور رونمایی شد

سامانه مدیریت یکپارچه مراکز پردازش سریع کشور رونمایی شد