مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آبان 1396 ساعت 00:512017-11-14سياسي

سید روح الله میر شفیعی بررسی معاد جسمانی قرآنی ـ حدیثی از دیدگاه مکتب خراسان


در این پژوهش، تلاش شده است با بررسی آثار مکتوب این سه اندیشمند شیخ مجتبی قزوینی، میرزا جواد آقا تهرانی و میرزا حسنعلی مروارید، به تبیین مبانی، - ادله، لوازم و شبهات معاد جسمانی از منظر ایشان پرداخته شود.

چکیده مکتب معارفی خراسان مدعی انحصار معارف دینی در معارف وحیانی بوده و مبانی فلسفی و عرفانی را در تبیین معارف دینی جایز نمی‏‏ شمارد و قایل به تفکیک معارف بشری از معارف وحیانی است.

لذا معاد جسمانی ارائه شده از سوی این مکتب - که متخذ از آیات و روایات است - بازگشت انسان‏ها‏‏ با همین جسم عنصری مادی، در قیامت است‏‏ و هر گونه تأویلی را در آن جایز ندانسته و به نقد دیدگاه های فلسفی و عرفانی در باره معاد می‏‏ پردازند.

شیخ مجتبی قزوینی، میرزا جواد آقا تهرانی و میرزا حسنعلی مروارید از جمله معتقدان این مکتب اند.

در این پژوهش، تلاش شده است با بررسی آثار مکتوب این سه اندیشمند، به تبیین مبانی، ادله، لوازم و شبهات معاد جسمانی از منظر ایشان پرداخته شود.

کلیدواژه ها: معاد جسمانی؛ مکتب خراسان؛ جسم عنصری؛ معارف وحیانی نویسنده: سید روح الله میر شفیعی: دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه قرآن و حدیث مجله حدیث و اندیشه - دوره 10، شماره 20، پاییز و زمستان 1394.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سید روح الله میر شفیعی بررسی معاد جسمانی قرآنی ـ حدیثی از دیدگاه مکتب خراسان

سید روح الله میر شفیعی بررسی معاد جسمانی قرآنی ـ حدیثی از دیدگاه مکتب خراسان