مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1396 ساعت 20:362017-11-14اقتصادي

رییس مرکز ملی فرش ایران: صادرات فرش دستباف 13 درصد رشد یافت


صادرات فرش دستباف در 6 ماه نخست سال جاری 13 درصد رشد داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس" استان تهران، حمید کارگری در نشست تخصصی اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال فرش دستباف ایرانی که عصر امروز با حضور مسؤولان اتحادیه های بافندگی و بافندگان فرش دستباف در تهران برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی فرش تعارف صوری نباید وجود داشته باشد؛ اگر بخواهیم یک تجلی در اقتصاد مقاومتی ایجاد شود، می توان از فرش دستباف ایرانی نام برد.

وی با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی اگر بخواهیم گام های بلندی برداریم باید در حوزه پژوهش و حوزه های مرتبط با آن بیشتر تلاش کرد، گفت: حرکت های بزرگ تبلور اقتصاد مقاومتی در حوزه فرش است و بعد از برجام شاهد رشد صادرات فرش در دنیا به ویژه آمریکا هستیم.

رییس مرکز ملی فرش ایران بیان کرد: حوزه فرش دستباف یک صنعت داخلی محسوب می شود و نیازمند دانش فنی و سرمایه گذاری در داخل کشور است؛ هم طراز فرش دستباف ایران در جهان فرشی وجود ندارد و نمی توان همتایی برای آن ذکر کرد.

کارگری بیان کرد: تولید فرش به عنوان تولید ملی بومی مشتریان خارجی خود را دارد و فقط باید دایره آن را بزرگ تر کرد؛ تولید فرش دستباف کمترین آسیب را به محیط زیست وارد می کند و در اشتغال زایی حرف های گفتنی فراوانی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس مرکز ملی فرش ایران: صادرات فرش دستباف 13 درصد رشد یافت

رییس مرکز ملی فرش ایران: صادرات فرش دستباف 13 درصد رشد یافت