مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1396 ساعت 15:552017-11-14سياسي

زلزله کرمانشاه؛ رسوایی مهندسی ساختمان در ایران


عجیب است که در این کشور، یک اجاق گاز یا یک لامپ کم مصرف چند هزار تومانی، گارانتی دارد و سازنده اش تا زمان مشخصی، در برابر آنچه ساخته و فروخته، - مسؤول است ولی نه سازندگان و نه مهندسان ناظری که ساختمان های گرانقیمت می سازند و به مردم می فروشند، هیچ مسؤولیتی ندارند، حتی اگر آنچه ساخته اند بر سر مردم فرو بریزد.

عصر ایران؛ جعفر محمدی* - در تصاویر و فیلم های منتشر شده از زلزله کرمانشاه، خانه های تخریب شده ای دیده می شود که مربوط به مسکن مهر هستند و قاعدتاً مربوط به همین چند سال اخیر هستند.

هر چند می توانیم موضوع را صرفاً از منظر یکی از صدها مشکل بر جای مانده از دوران دولت احمدی نژاد بررسی کنیم - که در جای خود این گونه هم هست - ولی می خواهیم با نگاهی عمیق تر به موضوع بنگریم و سخن از رسوایی مهندسی ساختمان در ایران به میان آوریم.

درست است که بناهای مسکن مهر در زمان دولت احمدی نژاد ساخته شده اند ولی مگر نه این است که همه آنها را مهندسان این کشور ساخته و نیز بر ساخت شان نظارت کرده اند؟! همان مهندسانی که بعد از احمدی نژاد هم هستند و همچنان به کار ساخت و ساز مشغول؟! چگونه می توان پذیرفت بناهای قدیمی تر که تابع این همه مقررات ساختمانی نبوده اند، در زلزله سالم مانده اند ولی مسکن های مهر و غیر مهر که جدیدالاحداث بوده اند، آسیب های جدی دی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زلزله کرمانشاه؛ رسوایی مهندسی ساختمان در ایران

زلزله کرمانشاه؛ رسوایی مهندسی ساختمان در ایران