مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آبان 1396 ساعت 12:402017-11-09پزشكي

کاهش شیوع هپاتیت B به کمتر از 2 درصد در کشور/قابلیت درمان مبتلایان به هپاتیت C


رییس شبکه هپاتیت ایران با بیان اینکه خوشبختانه بیماری هپاتیت C امروزه قابل درمان است، گفت: بیماران صد در صد با داروهایی که در ایران ساخته شده، - درمان می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سید موید علویان در سمینار یک روزه تازه های بیماری های کبد گفت: این سمینار با رویکرد آموزشی در خصوص بیماری هپاتیت B و C در حال برگزاری است؛ با توجه به اینکه هپاتیت B قابل پیشگیری است، خوشبختانه از سال 1373 واکسن هپاتیت به نوزادان و افراد پرخطر تزریق شده و شیوع این بیماری از بالای سه درصد به کمتر از دو درصد در اقصی نقاط کشور کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به بیماری هپاتیت C افزود: هپاتیت C بیماری است که در گذشته قبل از سال 1375 از راه تزریق و خون منتقل می شد، امروزه بیشتر در افرادی که سابقه اعتیاد تزریقی و رفتار پرخطر دارند، مشاهده می شود.

علویان تاکید کرد: مهم ترین پیام ما برای اینکه افراد به این بیماری مبتلا نشوند، دوری از رفتار پرخطر است.

اعتیاد به خودی خود یک بلای خانمان سوز است و خطر ابتلا به انواع بیماری ها ازجمله هپاتیت B، C و HIV را با خود به همراه دارد.

رییس شبکه هپاتیت ایران ادامه داد: توصیه دیگری که می توانیم به افراد معتاد داشته باشیم این است که برای درمان مراجعه کنند، تزریق را کنار بگذارند و از درمان های دارویی مثل متادون استفاده کنند و به هیچ عن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش شیوع هپاتیت B به کمتر از 2 درصد در کشور/قابلیت درمان مبتلایان به هپاتیت C

کاهش شیوع هپاتیت B به کمتر از 2 درصد در کشور/قابلیت درمان مبتلایان به هپاتیت C