مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آبان 1396 ساعت 12:352017-11-07پزشكي

چرا معتادان دروغ می گویند؟


درمانگر و پژوهشگر در حوزه علوم اعصاب شناختی بویژه اعتیاد با بیان اینکه اعتیاد ریشه دروغگویی افراد معتاد است، گفت: حفظ موقعیت اجتماعی، مراقبت از شان خانوادگی و مصرف مداوم مواد مخدر سه عامل مهمی است که باعث می شود فرد معتاد با صراحت دروغ بگوید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر پیمان حسنی ابهریان با تاکید بر اینکه اعتیاد یک بیماری است، گفت: این بیماری اثرات مخربی بر ذهن، روح و جسم افراد می گذارد و زوال عقل و تفکر از جمله تبعات مصرف مواد مخدر است.

وی افزود: افراد بعد از مصرف مواد مخدر، دچار مسخ شدگی و سرخوشی وابسته به مواد مخدر می شوند و تمرکز درستی بر رفتار و حرکات خود ندارند.

این درمانگر اعتیاد با بیان اینکه اعتیاد ریشه دروغگویی افراد معتاد است، گفت: وقتی فرد معتاد دروغ می گوید چند نکته وجود دارد؛ اول اینکه این فرد همواره سعی می کند شان، شخصیت و جایگاه خود را در جامعه حفظ کند، چرا که می داند اعتیاد در باور فکری و ذهنی مردم ناهنجار و نامطلوب است و در جامعه در ارزیابی و سنجش مثبتی قرار ندارد، لذا این فرد برای محافظت از خود دروغ می گوید.

ابهریان بیان داشت: مسئله بعدی اعتیاد فرد به مصرف مواد مخدر است برای اینکه فرد مصرف مداوم و احساس خوب داشته باشد دروغ می گوید تا خودش را پشت اعتیاد پنهان کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا معتادان دروغ می گویند؟

چرا معتادان دروغ می گویند؟