مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آبان 1396 ساعت 16:462017-10-31اجتماعي

واژه های تخصصی آموزش و پرورش/54 تکنولوژی آموزشی چیست؟


تکنولوژی آموزشی هرگونه عمل یا اقدام مثبت و مبتنی بر پژوهش های علمی است که برای ارتقای امر آموزش اعمال می‎شود.

- "، در واژه شناسی (ترمینولوژی) آموزش و پرورش در تعریف عبارت تکنولوژی/Technology آمده است: ترکیبی از دانش، تجهیزات، روش ها، فنون و مهارت های ویژه نیروی انسانی که برای تبدیل منابع و ورودی ها به خروجی ها، استفاده می‎شود یا مطالعه فنون و ابزار و ماشین آلات و مواد اولیه، تجهیزات و روش های علمی که در حیطه خاصی به کار برده می شود.

فناوری، ترکیبی از دو واژه یونانی تکنو به معنای مهارت و لوگوس به معنای ساختن، گفت و گو و کلمه، شگرد، ترفند، بهره گیری از یافته های علمی برای بهبود عملکرد در زمینه های صنعتی، کشاورزی، آموزشی، اقتصادی، و مانند آن ها، روش ها و فنونی که به این منظور به کار برده می شوند.

تکنولوژی آموزشی/Instructional Technology/Educational Technology [ITET]: طراحی، اجرا و ارزشیابی نظام مند تمامی فرآیند یادگیری و آموزشی بر اساس هدف های مشخص و نتایج تحقیقات، در زمینه های یادگیری انسانی، ارتباط و همچنین به‎کار گرفتن مجموعه ای از منابع انسانی و غیر انسانی به منظور ایجاد آموزش مؤثرتر.

روش های نظام مند طراحی، اجرا و ارزیابی کل فرآیند تدریس و یادگیری، مجموعه اطلاعات فنی، معلومات ناشی از کاربرد علوم یادگیری و روابط انسانی بر اساس هدف های م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واژه های تخصصی آموزش و پرورش/54 تکنولوژی آموزشی چیست؟

واژه های تخصصی آموزش و پرورش/54 تکنولوژی آموزشی چیست؟